00386 41 676 094
8.00 - 20.00

Spoznajte tabato - trening, ki traja le štiri minute!

Poznam nekaj ljudi, ki ne marajo športa in le redko aktivnost vključijo v svoj vsakdan. Pa ne, da so leni, ker niso. Njihov odpor do športa leži predvsem v tem, da mislijo, da je beseda aktiven povezana s trpljenjem. V glavi imajo to podobo sebe v fitnesu, kako še z zadnjimi izdihljaji gonijo sobno kolo in zato se jim kakršne koli spodbude o treniranju upirajo. Pred časom pa sem jim predstavila svoj način treniranja, zaradi katerega ne rabiš iti teč in se spraševati, kdaj bo že minilo, ne rabiš niti telovadnice. Vse, kar potrebuješ je le teža lastnega telesa in podloga.

 

Za rezultate, po katerih stremite, ne potrebujete izčrpajočih in razvlečenih ur v fitnesu. Potrebujete do le štiri minute na dan! Sliši se neverjetno in nekoliko za lase privlečeno, kajne? Vendar ni – in ravno v tem je čar.

 

 

HIIT oziroma visoko intenzivni intervalni trening je dokazano eden najboljših treningov za večjo porabo in pospešitev metabolizma. Poleg tega se HIIT treningi osredotočajo tudi na izgubo maščobe okoli trebuha.

 

Poznamo pa še eno obliko intervalnega treninga, Tabato. Je zelo podobna HIIT treningu, vendar se vseeno od njega nekoliko razlikuje. Japonec Izumi Tabata je preko svojih raziskav na atletih hitrostnega drsanja prišel do ugotovitve, da je najpomembnejši faktor za pridobitev boljše forme trud, napor, ki pa je lahko dolg le štiri minute. Pri Tabati se gre namreč za to, da v tistih dvajsetih sekundah aktivnega intervala prekosimo sami sebe in gremo preko svojih metabolnih zmožnosti.

 

Kako pa je Tabata trening sploh videti? Sestavljen je iz osmih serij, ki so razdeljene na dvajset sekund aktivnega dela in deset sekund počitka. In ko pomnožimo teh skupaj trideset sekund z osem, dobimo štiri minute dolg trening. Se sliši preprosto? Pa ni. Če trening izvajate pravilno, boste v teh samo štirih minutah porabili toliko kalorij, kot med šestdeset minutnim tekom. Tistih dvajset sekund pomeni, da damo resnično vse od sebe, ves trud, da pokažemo tistih 110 %, za katere še včeraj nismo vedeli, da jih imamo v sebi. Tabata poveča tudi aerobno in anaerobno kapaciteto, s takšnimi treningi pridobivamo na moči, torej na mišični masi in vzdržljivosti.

 

Ko sem prijateljem predstavila intervalni način dela, ki vzame manj kot deset minut dnevno, mi sprva niso verjeli, da ima tako malo dela tako velik učinek. Vendar sem jih popravila; to ni malo dela, kajti tega se v trening vloži ogromno! Gre se le za to, da v teh nekaj sekundah naredimo več, kot bi v petnajstih minutah. 

 

Avtorica: Petra Dolenc

Fiteo.si je blagovna znamka, ki združuje interese tako rekreativnih kot profesionalnih športnikov. Na straneh Fiteo.si boste našli vrhunske športne pripomočke, športno kozmetiko ter nasvete trenerjev, ki so se odločili, da podpirajo posameznika na poti do športnega uspeha.

  • 00386 041 676 094
  • 8.00 - 20.00
  • Čopova 1, 3310 Žalec
Fiteo.si © Coyright 2015
prekes namams