00386 41 676 094
8.00 - 20.00

Telovadba in prehlad ter kako okrepiti imunski sistem!

Pred nekaj tedni smo vstopili v zimo, na vrata pa je prvi sneg potrkal teden dni nazaj. Ker je to čas prehladov in vpada odpornosti, je pomembno razjasniti, ali je telesna aktivnost priporočljiva slabšemu fizičnemu počutju navkljub.

 

 

Ste eden zagrizenih športnikov, ki aktivnosti nikakor ali nočete ali ne morete preskočiti, dokler Vam ne bo bolje? Za Vas imam eno dobro in eno slabo novico: če je Vaš problem vneto grlo, nos ali glavobol, je aktivnost celo koristna, v kolikor seveda ostaja želja po njej. Če pa imate simptome bronhitisa česa podobnega, skratka kakršni koli simptomi, ki izvirajo nižje od vratu, Vam aktivnost iz zdravstvenih razlogov odsvetujem.


 
Pri vsem, kar zadeva Vaše telo, je zlato pravilo, ki se glasi: poslušaj ga. In zato ob težavah, kakršni so prehladi ali nežnejši glavoboli, telovadba ni problem, pri povišani telesni temperaturi, izčrpanosti, slabosti ter mišičnih vnetjih pa se lahko zaradi napora stanje le še poslabša.

 

V kolikor pa želite okrepiti svoj imunski sistem, pa imam za Vas tudi nekaj krajših nasvetov:


1.    V prehrano vključite antioksidante (arašidi, lubenica, zelje, paradižnik, špinača, zelena solata, korenje, čili, bučke, ribe, česen, pomaranče, …)  
2.    Pijte veliko tekočine brez umetnih sladil. Saj veste, človeško telo je sestavljeno iz kar 72 % vode.
3.    Gibajte se; z aktivnostjo namreč zmanjšujete stres, ki ne povzroči razdejanja le v vaši glavi, ampak ima negativen vpliv tudi na sam organizem. Naj povem drugače; ko je raven stresnega hormona kortizola (negativen stresni hormon) povišana, se Vaš imunski sistem zruši.
4.    Še posebej v zimskih mesecih si privoščite več spanja, saj je prav od njega odvisna raven melatonina, hormona, ki skrbi za bioritem telesa.
5.    Uživajte živila, ki se borijo proti gripi in prehladu: jogurt, med, kosmiči, česen, piščančja juha, sladki krompir, ingver (priporočam ingverjev čas) in zeleni čaj.

 

Pomembno je, da skrbite za svoje telo in z vsakodnevno vadbo ni nič narobe, dokler se počutite pri močeh in nimate kakšnega od zgoraj navedenih simptomov. V bistvu je zelo preprosto: v kolikor imate težave s predelom nad vratom, aktivnost ni ovira, toda če začutite ali opazite kakršne koli simptome pod predelom vratu, se vadbi izognite. 

 

Avtorica: Petra Dolenc

Fiteo.si je blagovna znamka, ki združuje interese tako rekreativnih kot profesionalnih športnikov. Na straneh Fiteo.si boste našli vrhunske športne pripomočke, športno kozmetiko ter nasvete trenerjev, ki so se odločili, da podpirajo posameznika na poti do športnega uspeha.

  • 00386 041 676 094
  • 8.00 - 20.00
  • Čopova 1, 3310 Žalec
Fiteo.si © Coyright 2015
prekes namams