00386 41 676 094
8.00 - 20.00

Načini, s katerimi boste pospešili metabolizem in porabili več

Ko nanese na porabo kalorij, se marsikdo zapre vase in v pogovoru ne želi sodelovati. Ljudje se kalorij bojijo, to sem opazila že dolgo nazaj. Življenja nekaterih se dejansko vrtijo samo okoli energijske vrednosti tega in tega živila. To ni življenje, je zapor, mučilnica. Namesto, da bi se več gibali in naredili nekaj koristnega za svoje telo in duha, je človeška vrsta tako kompleksna, da se raje prepusti lenobi in se še trikrat bolj obremenjuje z maščobo okoli trebuha in stegen, kot da bi takšen problem postopoma reševal s petnajstimi minutami gibanja na dan.  

 

 

Maščobe. Še ena tema, ki se je moji sogovorniki bojijo, ker ne vedo, da so nepredelane maščobe pomembne za naše zdravje. To redi, tisto tudi … Pa smo spet v začaranem krogu. Zdaj pa Vas vprašam: ali se ni bolje posvetiti témi, ki govori o pospeševanju Vašega metabolizma, kot o tem, kaj vse ga ovira in kako počasi presnavlja ogljikove hidrate?

 


Da bi pospešili svojo porabo, obstaja nekaj luštnih smernic, ki Vas bodo, upam, bolj motivirale od neprestanega obremenjevanja s svojim telesom in  njegovo težo.

 

Prvi korak do povečane porabe je športna aktivnost, bodisi je to joga, pilates, plavanje, košarka, namizni tenis ali sprehod. Začnite tam, kjer se počutite najbolj varni in najbolj stabilni. Počasi se daleč pride. In ko boste začutili, da ste pripravljeni na večji izziv, se lahko lotite treningov in vaj, ki porabljajo veliko več kalorij. Za boljšo predstavo bom ponazorila porabo kalorij na primeru aktivnosti; z dvajset minutnim sprehodom s srednjim tempom porabimo približno 65 kalorij, medtem ko s spodaj prikazanimi, porabite tudi do trikrat več:

 

 

Seveda pa se je dobro vedeti, da je poraba kalorij za kakršne koli vaje odvisna od človeka do človeka; ljudje z več mišične mase jih namreč porabijo več, saj mišice že za svoj obstoj potrebujejo več energije kot od nekoga, ki ne dela na moči.

 


Poleg telesne aktivnosti bodite pozorni tudi na to, da se po vsaki slabi uri sedenja malo razmigate, saj sedenje ovira zmožnost telesa za porabo odvečnih maščob. Samo predstavljajte si, da z uro ali več posedanja proizvodnja encimov, ki kurijo maščobe, vpade za slabih 90 %. Zato po uri tipkanja na računalnik (ali v službi ali doma) ali gledanja filma (za en krog po stanovanju vas opomnijo že reklame) vstanite, raztegnite mišice, naredite nekaj počepov, trebušnjakov, izpadnih korakov in vaš encim ne bo »zaspal«.

 


Naslednji zelo pomemben in učinkovit način za povečano porabo je ta, ki sem ga v svojih člankih že večkrat omenila in sicer visoko intenzivni intervalni trening. Mednarodna revija o debelosti (International Journal of Obesity)  je razkrila, da so ženske, ki so 20 minut intervalno kolesarile z osmimi sekundami intenzivnega poganjanja kolesa in z dvanajstimi sekundami počitka, izgubile dobrih 9 % maščobe okoli trebuha kot tiste, ki so zmerno kolesarile celih 40 minut.
In še zadnji pripomoček za pospešitev metabolizma je zeleni čaj. Človeka ne le pomiri, ampak prepreči telesu absorpcijo ogljikovih hidratov ter pomaga pri izgorevanju več maščob.

 


Zato se prenehajte obremenjevati s štetjem kalorij (jaz sem jih ob aktivnostih dopisala samo za lažjo predstavo), ampak se lotite športa, ki Vam je všeč in ste se že od nekdaj želeli preizkusiti v njem. Vstopili smo v novo leto in čas je, da prenehate iskati izgovore in začnete bolj zdravo živeti.

 

Avtorica: Petra Dolenc

Fiteo.si je blagovna znamka, ki združuje interese tako rekreativnih kot profesionalnih športnikov. Na straneh Fiteo.si boste našli vrhunske športne pripomočke, športno kozmetiko ter nasvete trenerjev, ki so se odločili, da podpirajo posameznika na poti do športnega uspeha.

  • 00386 041 676 094
  • 8.00 - 20.00
  • Čopova 1, 3310 Žalec
Fiteo.si © Coyright 2015
prekes namams