00386 41 676 094
8.00 - 20.00

Zajtrk ali čudežni obrok

Čedalje bolj se poudarja pomembnost zajtrka, pa vendar se večini še vedno upira. Poznam le sedem ljudi, ki – tako kot jaz – vsako jutro začnejo svoj dan z zajtrkom. Pri ostalih opažam le izgovore: »Mi ne sede navsezgodaj jesti,« ali »Nimam časa,« (ta mi je najljubši) ali »Slabo mi postane.« Če niste navajeni na jutranji obrok, je slabost normalna. Tudi meni je bilo pri desetih, ko sta me starša silila jesti zajtrk, na samem začetku slabo. Vendar ni dolgo trajalo, le kakšen teden ali dva. Sploh pa sem najprej začela z manjšimi in manj kaloričnimi živili (sadje). Tako sem ujela ritem in čez čas, ko je moj delovni dan postajal vse težji in napornejši, so mi na lepem zjutraj zadišala pečena jajčka. Seveda se je težko privaditi na prvi jutranji obrok, toda ko se privadite, spoznate, da se počutite neopisljivo bolje.

 

 


Najprej naj vsem s podobnimi izgovori, kakršne sem zapisala zgoraj, povem, da si s tem, ko »nimate časa,« ne delate nobene usluge. Kajti zajtrk je najpomembnejši obrok dneva, ki ga je priporočljivo zaužiti od samega začetka, ko ste se prebudili, pa do ene ure. Ne le, da pospeši Vaš metabolizem, ki je čez noč počival, ampak Vam pomaga, da se čez dan ne boste počutili sestradani, zaradi česar bi utegnili seči po nezdravi hrani. Poleg tega so že zdavnaj raziskave pokazale, da imajo otroci, ki zjutraj jedo zajtrk, boljši spomin, koncentracijo in tudi boljše ocene.


Zato, še enkrat poudarjam, Vaši izgovori ali izgovori Vaših prijateljev nimajo pol toliko teže, kot je ima energetsko bogat jutranji obrok. 


In zdaj moj odgovor na vaše:  


»Mi ne sede navsezgodaj jesti.« Verjamem, tudi meni na začetku ni, toda to me še ni ustavilo, da bi poskrbela za svoje telo in mu dala sveže energije za nov dan. Razpoloženje po tem, ko se boste odločili, da pa morda bi vseeno nekaj prigriznili, se Vam bo znatno izboljšalo, motivacija za doseganje ciljev bo večja, energije bo več! Tako da moj odgovor Vam je, da se začnite na zajtrk privajati postopoma. Ni vam treba že takoj požreti velikega sendviča. Zaradi tega se boste počutili samo slabo. Najprej si privoščite kakšen sadež ali jogurt in čez teden, dva ali tri nadgradite svoj obrok v kakšne kosmiče, kos kruha ipd. Počasi se daleč pride.


»Nimam časa.« Saj jaz ga tudi nimam! Že tako moram kdaj vstati ob pol petih, da sem ob šestih na delu, pa vseeno vstanem tistih ubogih 10 minut prej, si spečem jajca na oko in se nasitim za naslednje štiri ure. Čas je relativen, dragi bralci. In od Vas je odvisno, kaj vam bo prioriteta. Deset minut več spanja ali jutranji obrok, ki Vas bo predramil in Vas napolnil z energijo.


»Slabo mi postane.« Vem, da mislite resno in da se ne izgovarjate, vendar če ne boste poskusili, bo na koncu to dejansko postal izgovor. Zato poskušajte začeti z malim, tako kot sem to omenila že prej. In če ne morete jesti takoj, ko vstanete, počakajte pol ure in si nato odrežite manjši kos kruha. Potrpežljivo, a vztrajno.


Zajtrk se namreč odlično izkaže pri zmanjševanju odvečne telesne teže, pri nižanju visokega krvnega tlaka, pri boleznih srca in diabetesu. Še posebej, ko je sestavljen iz veliko beljakovin, vlaknin in – ne boste verjeli, – celo ogljikovi hidrati se priporočajo! 


Zato si vzemite jutranjih deset minut in prekinite post, ki je trajal v času Vašega spanca. Rezultati, kot so boljše počutje, več energije, boljše soočanje s stresom, večja motivacija, izboljšano delovanje spomina in drugih možganskih funkcij, bodo vidni v nekaj dneh rednega zajtrkovanja. 

 

Avtorica: Petra Dolenc

 

Fiteo.si je blagovna znamka, ki združuje interese tako rekreativnih kot profesionalnih športnikov. Na straneh Fiteo.si boste našli vrhunske športne pripomočke, športno kozmetiko ter nasvete trenerjev, ki so se odločili, da podpirajo posameznika na poti do športnega uspeha.

  • 00386 041 676 094
  • 8.00 - 20.00
  • Čopova 1, 3310 Žalec
Fiteo.si © Coyright 2015
prekes namams