00386 41 676 094
8.00 - 20.00

Želite izgubiti odvečne kilogram? Povemo vam kako!

Želite izgubiti odvečne kilograme, pa ne veste kje začeti ali katerih pravil se držati? Razumem, ko pa jih je toliko – in nekatera so povsem izmišljena. Jaz pravim, da je prvo in zlato pravilo poslušanje svojega telesa in sposobnost pravilne interpretacije tega, kar želi povedati. 
Pa vendar je vse preveč zmot o prehranjevanju, zato sem se odločila, da jih razrešim in z Vami delim nekaj koristnih nasvetov, kako se uspešno lotiti Vašega načrta za izgubo odvečnih zalog in to brez diet!

 


1. O hitrosti izgubljanja kilogramov


To moram razčistiti že samo zaradi Vaše motivacije. Ko pogledate svojo prijateljico, ki se je z letošnjim letom vpisala v fitnes in s podporo hčere začela jesti bolj zdravo, se nad dejstvom, da je izgubila več kilogramov kot Vi, ne počutite prav nič prijetno. Tudi Vi trenirate, tudi Vi poskušate jesti zdravo! Pa vendar se pri Vas vse premika tako počasi … No, naj Vam povem, da za to obstaja razlog. Vaša prijateljica je bila nekoliko obilnejša preden se je lotila hujšanja in prav to je razlog, da je v tem času izgubila več kilogramov kot Vi, ki ste začeli s hujšanjem z desetimi kilogrami manj od nje. Stvar je namreč v tem, da ljudje, ki jih je več skupaj, hitreje izgubljajo maščobo kot tisti, ki imajo le nekaj odvečnih kilogramov. Gre za to, da če močnejša oseba omeji vnos energije na takšnega, kakršnega ima oseba z normalno telesno težo, v svoje telo vnese veliko manj kalorij kot prej in posledično njena izguba telesne teže pride do veliko večjega izraza. Toda ko bo ta oseba s svojimi kilogrami prišla do nivoja, kjer bosta le dva ali trije preveč, bo tudi ona morala potrpežljivo vztrajati naprej. Počasi se daleč pride. 


2. O večerji po sedmi uri zvečer


Bedarija, če vprašate mene. Včasih sem bila obsedena s tem, da nisem jedla po šesti, tako kot moja najboljša prijateljica. Vendar Vam povem, da sem bila potem ves večer nervozna, razdražljiva in sem komaj čakala jutro, da bom končno lahko jedla. Bedarija. Naše telo potrebuje energijo za delovanje in če postanemo lačni ob sedmih, osmih, devetih ali desetih zvečer, si preprosto vzamemo nekaj lahkega za pod zob. Slabo je, kadar pred spanjem sežete po tortici in drugih dobrotah, vendar nikakor ni nič narobe s poznimi večerjami. Kadar sem dlje časa budna, nekaj prigriznem tudi ob pol polnoči. Dokler se počutite dobro, ni nobenega problema. Zato ta mit, da ne smete jesti v poznih urah, ker naj bi se zvečer zaužita hrana tvorila v maščobo, ovrzite.


3. O dietah


Stop. Zdaj se pa ustavite. Dieta. Bljak, kako grozna in antipatična beseda! Ne prenesem je, res. Vsi vemo, da imajo diete jo-jo učinek, kar pomeni, da ko enkrat uspemo shujšati, se zredimo nazaj. Stvar je preprosta: ker smo prej bili pridni in zdravo jedli (razen, če ste vnos kalorij v telo drastično zmanjšali, potem to ni bilo ne pametno, ne zdravo), nato pa smo se, ko smo dosegli cilj, malenkost zapustili, so se kilogramčki počasi začeli vračati. In zato diet ne maram. Ker so neka trenutna faza. Če želite shujšati in se počutiti bolje, potem diete niso rešitev – ne, tudi tiste ne, ki obljubljajo nemogoče rezultate v nemogočem možnem času. Če cilj, ki ste si ga postavili, jasno vidite, ga čutite, ga že skoraj vohate, potem za Vas ni prava instant rešitev, ampak tista, ki zahteva več poguma in doživljenjsko dobro počutje. 


4. O izpuščanju obrokov


Manj boste pojedli, prej boste shujšali. Zdi se logično, kajne? No, saj do neke mere je, vendar pa se v vsem tem izpuščanju obrokov skriva dokaj neprijeten trik, namreč več časa ne boste jedli, bolj boste lačni in na koncu, ko boste zagledali hrano, se ne boste mogli ustaviti, ali pa boste mislili, da niste veliko pojedli, v resnici pa ste Vase vnesli veliko več, kot bi, če bi jedli po malem preko celega dneva. Poleg tega pa jesti večkrat na dan zaposluje tudi Vaš metabolizem, tako da bo tekom celega dne aktiven.


5. O ogljikovih hidratih


Ljudje so preveč panični, ko nanese na temo hidratov, še posebej pripadnice nežnejšega spola. Poglejte, potrebujete energijo, kajne? Jasno je, da ne boste živeli le od beljakovin in zelenjave, to bi bilo noro. Ogljikovi hidrati so v prehrani zelo dobrodošli, pomembno je samo, da izberete tiste zdrave in manj obdelane. Namesto belega, navadnega riža, kupite integralnega, namesto bele štruce specite ajdov kruh, skratka, izogibajte se rafiniranim ogljikovih hidratom (da, piškoti spadajo v to skupino, vendar vseeno ne pravim, da se jim povsem odpovejte – tudi to bi bilo noro) in uživajte tiste polnozrnate. Tudi na ravni energije se Vam bo poznalo, kajti pri navadnih se sladkor v kri spušča veliko hitreje, zaradi česar smo hitro utrujeni, pri integralnih pa v kri prehaja postopoma.


6. O maščobah


Prav spomnim se, kako so v mojih najstniških letih vsi poudarjali, da so maščobe naš sovražnik. Tako sem se jih izogibala, da lep čas sploh nisem dojela, da sem to izgubo, ko jih nisem v zadostni meri vnašala v svoje telo, zapolnjevala s sladkarijami. Nekaj mi je manjkalo, vendar nisem vedela kaj. Potem pa sem si prebrala knjigo Dieta popolna desetka (ne, ne govori o antipatični jo-jo dieti, temveč o pomembnosti maščob) avtorja Dr. Michaela Aziza in spoznala, da sem v vsem teč času svoje telo prikrajšala za nekatere esencialne maščobe, ki jih telo ne more proizvesti samo. Stvar z maščobami je taka, da jih je treba zaužiti v veliko večji meri, kot smo mislili, vendar pa moramo pri izbiri maščob paziti, da tudi te niso rafinirane. Namesto margarine in sončničnega olja izberite olivno olje, kokosovo mast (nadvse jo priporočam!), maslo in druge neobdelane maščobe. Poskusite jesti več maščob in videli boste, kaj se bo zgodilo – manj lačni boste, prej siti, z več energije, manj potrebe po sladkorju ipd.


7. O aerobni vadbi


Včasih so verjeli, da je edina prava vadba za izgubo kilogramov cardio oz. aerobna vadba, ki dela ob pomoči kisika. Toda danes vemo, da temu ni tako. Če delate na svoji mišični masi, je najlepša stvar poleg privlačnega, okrepljenega telesa ta, da porabite več kalorij. Samo pomislite, da z vsakim dodatnim kilogramom mišic porabite več energije, saj je mišica močna in za svoje delovanje potrebuje kar nekaj goriva. Zato se ne bojte (še posebej ne ženske), da se boste 'nabildali' od uporabe uteži ali drugih vaj za moč. 

 

Avtorica: Petra Dolenc

 

 

Fiteo.si je blagovna znamka, ki združuje interese tako rekreativnih kot profesionalnih športnikov. Na straneh Fiteo.si boste našli vrhunske športne pripomočke, športno kozmetiko ter nasvete trenerjev, ki so se odločili, da podpirajo posameznika na poti do športnega uspeha.

  • 00386 041 676 094
  • 8.00 - 20.00
  • Čopova 1, 3310 Žalec
Fiteo.si © Coyright 2015
prekes namams