00386 41 676 094
8.00 - 20.00

Trening večkrat na dan - je priporočljiv?

Ste eden tistih, ki tako zelo obožujejo domačo športno aktivnost, da Vam je trening enkrat na dan premalo? Ali pa ste z novim letom postali zagnani uresničiti svoje sanje, cilje in izgubiti tistih nekaj odvečnih kilogramov in želite trenirati čim večkrat? Kakršen koli primer že je, Vas razumem, saj je počutje po gibanju fantastično (posledica hormonov endorfinov in dopamina), bojuje boj proti prehladu, krepi imunski sistem, zmanjšuje stres, izboljšuje spanec in še odvečne kilogramčke topi. Vseeno pa je dobro vedeti, ali je večkrat dnevno (recimo dvakrat, trikrat na dan) pametno trenirati?

 


Da ostajamo zdravi, se priporoča dvajset minut gibanja na dan, pri čemer je intenzivnost naše aktivnosti srednja. Če pa želimo doseči določene cilje, kot so na primer povečana mišična masa, izguba kilogramov, fit forma, potem si je trening treba zastaviti drugače. Toda ali bi vseeno trenirali večkrat na dan?


Ni problema. Ponavljam – ni problema. Če vam sede telovaditi dvakrat na dan in se ob tem počutite dobro (brez omotice in slabosti), preprosto dajte. Vendar bodite pozorni, da vadbi ne bosta identični. Predstavljajte si, da dopoldan izvajate visoko intenziven trening za noge, pozno popoldne pa se lotite podobnega treninga, kjer boste ponovno delali na moči in vzdržljivosti mišic nog. Takšen način porazdelitve treninga bi pripeljal ne le do bolečine ali celo poškodbe, ampak Vas bo sčasoma tudi zdolgočasil. Če zjutraj izvajate intenziven trening za noge, zvečer delajte na rokah, trebušnih mišicah ali okrepite hrbtni del, na katerega veliko ljudi še vedno pozablja. Ne pa v istem dnevu večkrat obremenjevati enega in istega dela telesa. Izjema so seveda športniki, ki se pripravljajo na večja tekmovanja in morajo (eno in isto) trenirati večkrat na dan.


Kakorkoli že, ali se vaše aktivnosti lotite enkrat ali dvakrat v istem dnevu, ne pozabite, da so tudi regenerativni dnevi pomemben del treninga. Počitek je v bistvu še bolj pomemben od same vadbe, saj se mišice tako lahko v miru stabilizirajo in se okrepijo.


V kolikor boste telovadili večkrat dnevno (po malem in s pametjo), ne pozabite na temu primerno prehrano (beljakovine in zdravi ogljikovi hidrati). Z več vadbe porabite več energije, zato jo morate nadomestiti, da bo telo lahko normalno delovalo (drugače je pri hujšanju, kjer morate ob več treningih še vedno pojesti malenkost več, kot običajno, vendar spet ne toliko kot tisti, ki svojo težo ohranjajo). 


Dokler dva treninga na dan na Vas nimata negativnega vpliva ali Vam ne preprečujeta spanca, potem z dodatno vadbo ni prav nič narobe.

 

Avtorica: Petra Dolenc

 

Fiteo.si je blagovna znamka, ki združuje interese tako rekreativnih kot profesionalnih športnikov. Na straneh Fiteo.si boste našli vrhunske športne pripomočke, športno kozmetiko ter nasvete trenerjev, ki so se odločili, da podpirajo posameznika na poti do športnega uspeha.

  • 00386 041 676 094
  • 8.00 - 20.00
  • Čopova 1, 3310 Žalec
Fiteo.si © Coyright 2015
prekes namams