00386 41 676 094
8.00 - 20.00

Štiri napake, ki motijo vašo dieto

Zelo dobro se spomnim svojega vstopa v adolescenco. To je bil čas, ko sem začela vstopati v svet odraslih in se soočati z vsakodnevnimi dilemami, ki jih na začetku še nisem preveč dobro razumela, čez čas pa so našle svoj smisel. V tem obdobju sem prvič začela resno jemati besede, kot so zdrava prehrana, kalorije, dieta ipd. Takrat so se mi vsi, za katere sem izvedela, da so na dieti, smilili, saj sem verjela, da diete omejujejo vnos živil in kalorij, s tem pa uničujejo duha. Vendar sem do danes nekoliko spremenila svoje mišljenje. Dieta ne označuje strogega načina prehranjevanja, zaradi katerega posameznik (s)hujša, temveč gre le za vsoto zaužite hrane, ki si jo posameznik izbere. Nekdo uživa le zelenjavo, spet drug je bolj vezan na hitro hrano, tretji sledi zdravim smernicam, četrti ima na jedilniku vsak dan meso. Sama sem se kot najstnica, ki še ni vedela, kam naj usmeri svoje življenje, velikokrat motila; ko pa sem sprostitev in Sebe našla v zdravem načinu življenja, sem začela podobne napake, kakršne sem včasih delala sama, opažati pri svojih prijateljih (še posebej ženskih prijateljicah).

 

 

Zato se mi zdi pametno, da Vam odprem oči in Vas opozorim na napake, ki jih pri svoji dieti največkrat spregledate:

 

1. Samo kalorije so pomembne. No, pa niso! Pri prehrani je kvaliteta veliko pomembnejša od kvantitete, saj je treba gledati celotno sliko, namesto da zremo v en in isti kot. In ko je govora o tistih »predpisanih dietah,« je njihov največji problem prav to, da se osredotočajo le na površino – koliko kalorij, koliko gramov maščobe in bog ne daj, da bi je bilo preveč! Verjetno še niste zasledili, da so maščobe pomembnejše od štetja ubogih kalorij. No, pa so. V branje Vam toplo priporočam knjigo Dieta popolna desetka, izpod roke Dr. Michaela Aziza. Ste opazili, kako hitro in pogosto si zaželite čokolade ali hitre hrane, o vzroku pa se nočete vprašati? Odgovor se skriva v zdravih maščobah (kokosova mast, olivno olje, živalska mast, laneno olje), ki Vam jih primanjkuje, zaradi tega pa posledično trpi Vaš hormonalni sistem. Zato prenehajte z depresivnim štetjem kalorij in začnite poslušati svoje telo, ki ste mu že dolgo nazaj čez usta prilepili lepilni trak. 

 

2. Malo sem, malo tja, doslednost gre pa-pa. Vem, tudi sama imam zaposlen vsakdan, vendar to še ne pomeni, da se bom odrekla obroku, ki ga potrebujem, ker pač »nimam časa.« Veste, koliko ljudi spušča obroke ali pa si grejo na hitro po en hamburger, ker »nimajo časa?« Oprostite, vendar ta izgovor pri meni ne deluje. Sama sem dvakrat tedensko zdoma od pol sedmih zjutraj do pol polnoči, pa vseeno uspem jesti kot človek. In to, da nekateri »nimajo časa pojesti nekaj zdravega in toplega,« je navaden izgovor za lenobo. En dan prej si skuhajte kosilo, ki si ga boste naslednji dan vzeli s seboj, pa Vam ne bo treba jesti predelane hrane, ki ne le da slabo vpliva na Vaš organizem v smislu prebavnih težav, ampak se zaradi nje počutite tudi bolj utrujeni. Potrebujete pravo hrano. Zato bodite dosledni.


3. Pitje tekočine postavljate na stranski tir. Toda če želite, da Vaše telo ustrezno funkcionira, mora biti hidrirano. Samo pomislite, koliko nevšečnosti privlečete nase, ko kljub suhim ustnicam, ki so mimogrede resnični pokazatelj dehidriranosti, ne sežete po tekočini: utrujenost, slabost, glavoboli, omotičnost, da ne govorim o dolgotrajnih težavah, kot so delovanje ledvic in jeter, poškodbe mišičja in problemi s holesterolom. Veliko pa je tudi takih, da žejo zamenjujejo z lakoto, kar je spet vzrok slabe povezanosti s telesom, ki vam govori eno, vi pa to interpretirate kot drugo. Zato prosim, pijte vodo. Če vam njena brezokusnost ne ustreza, si vanjo narežite rezine limone, ingverja, limete ali pomaranče.


4. Čustveni jedci. Stres se kopiči in kopiči, mi pa ne najdemo načina, skozi katerega bi se lahko sprostili in vsaj za trenutek pozabili na vse obveznosti, zato odpremo hladilnik in upamo, da nas bo potolažil. Bravo – zanašamo se na hrano. Razumem, tudi sama sem imela trenutke, ko sem v največji stresni situaciji segla po slastnih medenjakih, vendar Vam nekaj povem: na koncu se le redko počutite kaj bolje. Kaj ni lepše ugrizniti v sočno jabolko, spiti kozarec vode, si narediti kopel in si tako poiskati drugačen način sprostitve stresa, ki se v nas nabira že ne vem koliko časa? Zato predlagam, tako kot prej, da začnete poslušati svoje telo in mu prisluhnite – je edini dom, v katerem boste živeli do konca.

 

Avtorica: Petra Dolenc

Fiteo.si je blagovna znamka, ki združuje interese tako rekreativnih kot profesionalnih športnikov. Na straneh Fiteo.si boste našli vrhunske športne pripomočke, športno kozmetiko ter nasvete trenerjev, ki so se odločili, da podpirajo posameznika na poti do športnega uspeha.

  • 00386 041 676 094
  • 8.00 - 20.00
  • Čopova 1, 3310 Žalec
Fiteo.si © Coyright 2015
prekes namams