Ali so počepi nevarni. če bolijo kolena?
00386 41 676 094
8.00 - 20.00

Ali so počepi nevarni. če bolijo kolena?

Počepi so ena izmed najosnovnejših vaj v vsaki vadbeni rutini, saj predstavljajo pomemben del, ki prispeva k lepi, čvrsti postavi. Njihova učinkovitost izvira iz razloga, da krepijo naši največji mišični skupini; zadnjico in noge. 

 

 


Žal pa je velikokrat neželeni stranski učinek počepov bolečina v kolenih. Poznam človeka, ki ima najraje od vsega kolesarjenje. Kadar pa teren ni primeren za kolo, se odpravi teč in med tekom naredi tudi po sto počepov v dobri minuti. Nekega dne sem opazila, kako jih izvaja in ga popravila, češ, da mu kolena preveč silijo čez prste na nogah. V bistvu sploh ni krepil zadnje lože, temveč je le obremenjeval kolena. In danes ima z njimi resne probleme.


Dr. Joseph Hart, profesor kineziologije (veda, ki se ukvarja z gibanjem človeka), trdi, da so počepi esencialna vaja vsakega športnika oz. rekreativca in da so v bistvu dobri za naša kolena, vendar mora biti izvedba pravilna – le tako krepimo ligamente okoli kolenskega sklepa.


Ker verjamem, da je še vedno veliko ljudi, ki počepe izvaja napačno, bom predstavila oz. izpostavila nekaj splošnih pogojev, kdaj je počep pravilen in kdaj si z njim delate le škodo.


Položaj. Bolje rečeno, slab položaj. Ne glede na to, za kakšno vajo gre, ob nepravilnem izvajanju lahko dokaj hitro pride do takšne ali drugačne poškodbe. Še posebej pri počepih; v kolikor nimate pravilnega položaja, trpijo kolena in križ. Tudi če mislite, da vajo pravilno izvajate, se je pri tej zelo enostavno zmotiti, še posebej ob utrujenosti in izčrpanosti. Tistih nekaj zadnjih ponovitev, ki jih sicer že težje opravite, je ključnih za vaš napredek, a ne štejejo, če jih izvajate nepravilno. Zapomnite si, da Vas v počep vodijo boki, ne kolena, zato svojo težo vedno prenesite na pete, nikakor ne na prste!


Ogrevanje. Še ena napaka, ki jo ljudje večkrat počnemo in sicer, da se ne ogrejemo ustrezno – še posebej, ko je temperatura okolja veliko nižja od priporočljive. Za izvedbo gibov, še posebej kompleksnejših, je treba mišice in sklepe najprej dobro ogreti. Najprej se ogrejte dinamično, da se malce prepotite (tek, hopsanje, križni koraki, preskakovanje kolebnice ipd.), nato pa se ogrejte še splošno. Na ta način boste znatno zmanjšali možnost poškodb.


Gibljivost. Pomemben, a prevečkrat spregledan faktor. Tisti, ki izvajate počepe na eni nogi, veste, kako pomembno je imeti gibljive boke, kolena, gležnje. Zato naslednjič, ko boste sedeli pred televizijskim ekranom, naredite en velik počep do tal. V kolikor se pa želite naučiti počep na eni nogi, se oprite ob zid in vztrajajte. Pozorni bodite le, da boste težo telesa prenesli na pete.


Zato potrpežljivo in počasi. Nikamor se Vam ne mudi, zato se v miru ogrejte in tiste počepe naredite s preciznostjo.

 

Avtorica: Petra Dolenc

 

Fiteo.si je blagovna znamka, ki združuje interese tako rekreativnih kot profesionalnih športnikov. Na straneh Fiteo.si boste našli vrhunske športne pripomočke, športno kozmetiko ter nasvete trenerjev, ki so se odločili, da podpirajo posameznika na poti do športnega uspeha.

  • 00386 041 676 094
  • 8.00 - 20.00
  • Čopova 1, 3310 Žalec
Fiteo.si © Coyright 2015
prekes namams